wtorek, 27 listopada 2018

Makaron z puree z dynii

Tą potrawę robiłam z duszą na ramieniu, bo moje dzieci nie lubią dynii. Zastosowałam pewien fortel, nie zdradzałam co jest w środku, zanim nie zjadły. Efekt był taki, że starszy syn chciał jeść makaron też na kolację :)
Strzał w 10 !

Składniki:

  • 1 duża cebula
  • oliwa z oliwek
  • 2 ząbki czosnku
  • 0,5 łyżeczki wędzonej papryki w proszku
  • 2 szklanki puree z dyni (przepis tu)
  • szklanka wody albo rosołu
  • sól i pieprz
  • czubata łyżka śmietany 12%
  • żółty ser/parmezan/bursztyn
  • opakowanie makaronu (u mnie kokardki)
Wykonanie:
Czosnek i cebulę siekamy, a następnie podsmażamy na oliwie z oliwek.
Dodajemy paprykę w proszku, chwilę dusimy i dokładamy puree. Mieszamy tak, aby wszystko się ze sobą połączyło. Zmniejszamy ogień.
Makaron gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
Do naszego sosu dodajemy śmietanę i dokładnie mieszamy. Teraz czas na odcedzony makaron.
Gdy wszystkie składniki się połączą, nakładamy całość na talerz i ścieramy na tarce ser ile dusza zapragnie.



Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz