środa, 5 grudnia 2018

Szarlotka sypana

Specjalnie dla mojego młodszego Syna. Wystarczy mu obrać jabłka,a on zrobi resztę. I robi to ciasto lepiej ode mnie. Sprawdziłam.
Chodzą też słuchy, ze jest lepsza niż Babci.

Składniki:

  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka kaszy manny
  • 1 szklanka cukru
  • 170 g masła (wręcz zamrożonego)
  • 1,5 czubatej łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 kg jabłek
  • cynamon (ja lubię bardzo dużo)

Wykonanie:
Jabłka obieramy, usuwamy gniazda nasienne i ścieramy na dużym oczku.
Wszystkie suche składniki, oprócz cynamonu, umieszczamy w misce i delikatnie, ale bardzo dokładnie mieszamy rózgą kuchenną.
Tortownicę 24 cm, wyłożyć papierem do pieczenia.
Na dno wysypujemy 1/3 suchych składników, a na nie wykładamy połowę jabłek. Teraz pora na cynamon - ja uwielbiam, więc go nie żałuję. 
Kolejna część suchych składników ląduje na jabłkach, a na nich znów jabłka.
Całość przykrywamy ostatnią porcją suchych składników.
Na samą górę, na dużych oczkach tarki ścieramy masło.
Pieczemy w 180 stopniach przez godzinę.




Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz