piątek, 8 stycznia 2016

Kopytka

To mój pierwszy raz z kopytkami. Niby banał, niby tylko ziemniaki, ser, mąka, stolnica.
A jednak. Udydłałam się i teraz dydłać się będę częściej.


Składniki:

  • 500g ziemniaków
  • 150g sera białego
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mąki pszennej


Wykonanie:
Ugotowane ziemniaki przepuszczamy przez praskę razem z serem - ja użyłam końcówki "miażdżącej" w robocie kuchennym. Dodajemy mąkę i jajka i zagniatamy. Ilość mąki podana w przepisie jest czysto teoretyczna - ciasto nie może nam się kleić do rąk, bo inaczej rozleci się podczas gotowania.
Z ciasta formować wałeczki, podsypując lekko mąką. Pokroić na kluski.
Wrzucać na wrzącą, posoloną wodę. Gotujemy 2 minuty po wypłynięciu.
Układać na talerzach, by się nie posklejały - jeżeli chcecie je np. zamrozić.

Metod jedzenia kopytek u nas w domu jest tyle, ile jego mieszkańców :) Ja uwielbiam z cukrem i cynamonem, młodszy syn z samym cukrem, starszy z samym cynamonem, a mąż z bułką tartą i mięsem :)




Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz