środa, 29 października 2014

Ciasteczka z dżemem porzeczkowym

Mimo że goście imieninowi byli u Syna w niedzielę i jedli między innymi ciasto z wczorajszego przepisu (jabłecznik z kruszonką), to wiedziałam, że w dniu imienin przewinie się przez dom cła batalia mile widzianych gości... taki zwyczaj rodzinny.

Od rana pobiegłam do kuchni i wyszukałam coś, co zadowoli gości, w większości małoletnich.

Składniki:

  • 200 g masła lub margaryny
  • 200 g cukru pudru
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 500 g mąki
  • jajko
  • 100-200 g dżemu porzeczkowego (malinowego,...) - u mnie domowy
Wykonanie:
  • pogrzej piekarnik do 180 stopni
  • na patelni zrumień masło - uważaj żeby się nie spaliło. Zostaw, żeby wystygło
  • cukier utrzyj z masłem. Mąkę wymieszaj z sodą, dodaj do tłuszczu i wymieszaj. Dodaj jajko i ugnieć
  • z ciasta uformuj małe kulki. Ułóż je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i spłaszcz ręką
  • piecz przez około 5 minut (aż będą złote) i zostaw do wystygnięcia
  • ciasteczka przełóż dżemem, by wyglądały jak na zdjęciu

Smacznego:)

1 komentarz: