wtorek, 21 października 2014

Chleb z suszonymi pomidorami

Kolejny prosty i dość szybki przepis, na pyszny, zdrowy i domowy chleb. A smak i zapach suszonych pomidorów (też domowych), przypomina wspaniałe gorące chwile lata :)

Chleb był znany już w starożytności, ale był płaski jak maca, nie jak dzisiejsze chleby, które kroimy na kromki. Polak jada ponad 50 kg chleba rocznie. Więc jeśli mamy go aż tyle jeść, zróbmy go samemu, a nie jedzmy spulchniaczy, emulgatorów, sztucznych barwników...

Polecam gorąco...


Składniki:

  • 20 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 400 g mąki pszennej
  • 350 ml wody
  • 6 kawałków suszonych pomidorów
Wykonanie:

Drożdże i cukier rozpuścić w 4 łyżkach wody.
Następnie wszystkie składniki wymieszać razem - ciasto będzie rzadkie.
Odstawić do wyrośnięcia na 2 godziny.
Po tym czasie wymieszać, by  opadło.
Piekarnik nastawić na "termoobieg" na temperaturę 250 stopni.
Ja piekłam chleb w formie sylikonowej o średnicy 25 cm, nagrzanej wcześniej w piekarniku.
Przez pierwsze 5 minut piekłam go bez przykrycia. na kolejne 30 zakryłam go folią aluminiową, by wierzch się nie spalił. Po tym czasie znów zdjęłam folię na ostatnie 10 minut.
Chleb stygł 15 minut przy otwartym piekarniku.


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz