piątek, 17 stycznia 2014

Chicken Curry

Curry to nazwa sposobu przyrządzenia potraw w kuchni indyjskiej. Curry to warzywa, ser, ryby, mięso i/lub inne składniki dania głównego w sosie.

Ten przepis poleciła mi ze strony Allrecipes.com moja przyjaciółka. Prosty, łatwy, przyjemny, pozostawiający w domu wizję rynku w Maroko :)  Moje marzenie-ale nie jestem pewna czy by mnei przepuścili przez granicę do domu :P

Składniki:
  • 1kg mięsa z kurczaka (drobne, pierś, cały kurczak) - w przypadku piersi-pokrój ją na mniejsze części, w przypadku kurczaka obierz go ze skóry i pokrój na części
  • 3 cebule pokrojone w plastry
  • 1 łyżeczka mielonego cynamonu
  • 1 liść laurowy
  • 2 ząbki czosnku 
  • 1/4 łyżeczki mielonego imbiru
  • 3 łyżeczki curry
  • 1 łyżeczka papryki mielonej
  • pół łyżeczki cukru
  • pół łyżeczki pieprzu Cayenne
  • sok z połowy cytryny
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • sól
  • woda-tyle by zakryło mięso
  • oliwa
Przygotowanie: 

Cebulę przesmażyć na oliwie. 
Dodać cynamon i liść laurowy.
Mieszając dodać imbir, paprykę, curry, cukier, sól, pieprz Cayenne (w oryginale dodaje się go tuż przed podaniem) oraz czosnek. Mieszać przez 2 minuty aż zacznie przybierać konsystencję pasty.
Wrzucić kurczaka, koncentrat pomidorowy  i zalać wodą tak by wszystko zakryło.
Gotować aż mięso będzie miękkie - w zależności od rodzaju użytego mięsa. 
Tuż przed podaniem skropić mięso sokiem z cytryny.

Moje uwagi:

Curry najlepiej podawać z ryżem.
Danie smakuje lepiej przygotowane dzień wcześniej.



Smacznego :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz