poniedziałek, 18 listopada 2013

Clafoutis

Przeglądają moją książkę "Nigella ekspresowo", tuż przed samym jej końcem natknęłam się na ten ciężki do przeczytania deser :) Zaryzykowałam robienie go bo jest śmiesznie prosty i śmiesznie szybki :)

Składniki:
2 łyżeczki oleju roślinnego (chyba że używasz formy silikonowej-wtedy zrezygnuj z oleju(
75g mąki
50g cukru
4 jajaka
300ml mleka 2 % lub 2,5%
350g odsączonych drylowanych wiśni (ja dałam wiśnie z domowej konfitury)

Wykonanie:
Jeżeli używasz tradycyjnej formy do tarty,wlej do niej olej i wstaw do piekarnika nastawionego na 220 stopni. Jeżeli używasz formy silikonowej po prostu wstaw ją do piekarnika.
W misce połącz mąkę z cukrem i mieszając mikserem dodawaj po jednym jajku. Następnie dodaj mleko. Ciasto wymieszaj z wiśniami i przelej do formy.
Pieczemy przez 30 minut. Ciasto bardzo szybko i bardzo wysoko wyrasta zwłaszcza przy brzegach. Po wyjęciu z piekarnika równie szybko opada :)
Odstaw na 10 minut.

Ciasto jest bardzo smaczne zarówno na ciepło jak i na zimno.




Wersja bez wiśni  w cieście jest równie pyszna a zawsze można ich użyć do dekoracji.



Smacznego :)

1 komentarz: