piątek, 18 stycznia 2019

Foccacie z powidłami

Uwielbiam rozpieszczać moją rodzinę, w godzinach, w których jesteśmy wszyscy razem. Moją miłość okazuję głównie dobrym jedzeniem.
Zapach tej kolacji przyciągnął do stołu wszystkich bez zbędnego nawoływania.

Składniki:

  • 250 g mąki pszennej (może być typ 550, ale ja wymieszałam pół na pół mąkę z pełnego przemiały i mąkę typ 1050)
  • 20 g świeżych drożdży
  • 50 g masła 82 %
  • 125 ml mleka
  • 10 g cukru
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka soli
Farsz:
  • słoiczek powideł śliwkowych
  • gałązka świeżego rozmarynu
  • 1 cebula
  • odrobina masła
  • czarnuszka
Cebulkę do farszu kroimy w drobne piórka i razem z rozmarynem należy ją zeszklić na masełku.
Potem mieszamy ja z powidłami i czarnuszką.

Drożdże rozpuszczamy z cukrem.
Roztapiamy masło z mlekiem - nie grzejemy.
Mąkę mieszamy z solą.
Do drożdży dodajemy przestudzone mleko i jajko.
Dodajemy mąkę i wyrabiamy na gładkie ciasto.
Odstawiamy na minimum 30 minut, by wyrosło.
Po tym czasie zagniatamy ponownie i odrywając po kawałku formujemy małe bułeczki i rozpłaszczając, kładziemy na blasze papierem wyłożonym papierem do pieczenia.
Na wierzch foccaci wykładamy farsz.
Pieczemy 15 minut w 190 stopniach.




Smacznego:)

2 komentarze:

  1. Bułeczki prezentują się naprawdę bardzo apetycznie, zgłodniałam od samego patrzenia! Niestety, nie mam teraz czasu na to by przygotowywać tak wymyślne dania samodzielnie. Na całe szczęście w opresji ratuje mnie dobry catering z Poznania, który dostarcza mi świetna firma cateringowa posiadające wiele pozytywnych opinii w sieci. Dzięki nim codziennie raczę się dietetycznymi, urozmaiconymi daniami.

    OdpowiedzUsuń