środa, 22 marca 2017

Easy orange ... schab :)

Kurczak w pomarańczach chyba jest najbardziej popularny. Ale nikt nie powiedział, że gatunku mięsa nie można zmieniać. A może nikt nie  próbował? :)
Pamiętam jak kiedyś bardzo modne było podawanie "schabowych" przełożonych ananasem. Dlatego postanowiłam wypróbować ten przepis na innym mięsie. Wyszło super i można ten sos zastosować również jako dip. Jest ostry i jest słodki...

Składniki na sos:

  • 2 pomarańcze
  • 4 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżka cukru
  • 0,5 łyżki octu balsamicznego
  • 1 łyżka startego imbiru
  • 3 przeciśnięte przez praskę, żabki czosnku
  • 0,5 łyżeczki płatków chili
  • 3/4 łyżki mąki kukurydzianej

Pomarańcze myjemy i część skóry ścieramy na małym oczku - potrzebujemy 1 łyżeczkę. Wyciskamy sok, który umieszczamy w rondelku razem ze skórką. Dodajemy całą resztę i podgrzewamy cały czas mieszając.

Schab pokroiłam w plastry, "obiłam" tłuczkiem, doprawiłam sola i pieprzem. Przed smażeniem w gorącym oleju obtoczyłam kotleta w jajku i mące kukurydzianej.

Schab możecie polać tuż przed podaniem albo poddusić trochę jeszcze na patelni w sosie.





Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz