czwartek, 5 czerwca 2014

Domowy sos mięsny do makaronu


W mojej kuchni makaron sprawdzi się ZAWSZE. Dzieci zjedzą go z miłą chęcią w absolutnie każdej postaci. Więc można powiedzieć, że jest to danie "awaryjne", ale ostatnio - dzięki przydomowemu ogródkowi z ziołami, podbił serce jak i żołądek moje i ... gości.


Składniki:
  • 750g mięsa mielonego ( u mnie wieprzowo- wołowego)
  • sól, pieprz
  • świeży tymianek i rozmaryn
  • 2l domowego przecieru z pomidorów
 


Wykonanie:

Mięso podsmażyć na patelni BEZ dodatku tłuszczu.
Dodać przecier pomidorowy, posolić, popieprzyć i dusić aż część sosu odparuje.
Dodać świeży rozmaryn i tymianek - bez gałązek. Ilość zależy od Was. Ja następnego dnia dodałąm więcej bo lubię ten wyrazisty smak i zapach.


Wybór "klusek" również zależy od Was. U mnie tym razem pojawiły się kluski "makaroni".



Uwaga:

Z mięsa wytapia się duża ilość tłuszczu. Po "leżakowaniu"w lodówce się ścina i jest łatwy do usunięcia co polecam.
Dobrze ugotowany makaron powinien być al dente tzn. lekko twardy, ale nie surowy.




Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz